FANDOM

Огірко Петро о. крилошанин Стемфордський апостольський екзархат для українців з осідком у (Коннектикут) Стемфорді (США).

Біографія Редагувати

Огірко Петро Іванович народився 8 липня 1923р. в м. Любачеві, де закінчив семирічну школу, а з 1941 по 1943р.р. навчався в Українській Академічній Гімназії в м.Львові. Любачів тепер — місто в піденно-східній Польщі, на річці Любачівка, центр Любачівського повіту Підкарпатського воєводства.Писемні джерела кажуть, що в Любачеві існувала церква св. Миколая вже у часи середньовіччя. Празник св. Миколая на землях Любачівщини урочисто святкували від найдавніших часів і до сьогоднішніх днів. У 1944р. Огірко Петро переїхав спочатку до Австрії, а потім до США. Там поступив у Духовну Семінарію, яку закінчив успішно і став священником у 1955р., обслуговуючи парафії українців у Бостоні та Нью-Йорку. З нагоди 25-ти ліття священства за зразкове священиче служіння патріарх і кардинал Йосип Сліпий нагородив його крилошанським хрестом. Виконував обо'язки декана Стемфордської єпархії, якою керує Преосвященний Владика Василь Лостен. Брав участь в торжествах, присвячених перенесенню тлінних останків Патріарха і кардинала Йосипа Сліпого в Україну, у відкритті та посвяченні пам'ятника Тараса Шевченка у Львові. Тоді відвідав Київ, Канів, Івано-Франківськ, Коломию, Почаїв та могили своїх батьків у Зборівському районі Тернопільської області. Фінансово допомагав у розвитку Собора святого Юра у Львові, на відбудову церкви св. Ольг и і Єлизавети у Львові . Разом з парафіянами українських церков в США збирав пожертви на допомогу потерпілим від Чорнобильського лиха. Допомагав всім потребуючим,постійно молився за Україну і за її Президента. В США, створене в 1965 Українське Патріархальне Товариство— громадське угрупування з метою домагатися патріархального устрою Української Католицької Церкви на чолі з Верховним Архієпископом Йосипом Сліпим. Одним з активних в Товаристві був о.крилошанин Огірко Петро. 20 липня 1956 р. створено Стемфордський апостольський екзархат для українців з осідком у Стемфорді (США). 10 липня 1958 р. його піднесено до рангу єпархії.Одним з авторитетних священиків був о. крилошанин Огірко Петро (1923-2001). З 1998 р. Українська Католицька Парафія ц. Успіння Пресвятої Богородиці.

ЛітератураРедагувати

Категорії: Традиция Сайти Закордонні вікі Історія України

Випадкова вікі